bortskämd

Livet är bra med en blå himmel, en tunn kaffekopp och i en rosa kimono.
 
För 21 gången har mitt lilla liv fått åka med in i hösten, in i september.
 
2014 har väl vart det året som gång efter gång bevisat oss att det vart ett otroligt duktigt, väluppfostrat och älskvärt år när det gäller väder.
Känner mig bortskämd av den fantastiska våren 2014 packat in i ett rosa paket och givit mig.
 
Våren bjöd på sol och värme, kaffe på en uteservering i Oslo och Vansväder tidigare än vanligt.
 
2014 bjöd sedan på de mest förtjusande sommarbakelserna. Med en kristyr och smak som gjorde att sommaren 2014 fick bli en tid då jag badade i nydalen, åt färska jordgubbar 🍓 min mestadels vakna tid och grillade i Oslos parker på kvällarna med fina själar.
 
Nu har 2014 satt sina exalterade händer framför mina ögon, lett mig bort till sitt väderrum.
 
2014 tog bort sina händer exalterat från mitt ansikte.
 
"så!!" sade 2014 och pekade barnsligt stolt mot något stort inne i hans arbetsrum.
Det gick inte att se vad det var som 2014 var så stolt över eftersom den en stor vit duk täckte det mesta.
 
"vad väntar du på, dra av duken Maja. Det finns en överraskning åt dig där"
2014 ställde sig förväntansfullt bakom mig med händerna bakom sin rygg, han kunde knappt bärga sig.
 
Lite lätt överrumplad och förvånad över att jag ännu en gång i år blev bortskämd med en present från 2014, gick jag fram mot den täckta överraskningen.
 
Jag tog tag i den vita duken , 2014 drog in ett snabbt andetag, jag tog ett fast grepp och fyllde hela handen med tyg, sen 
 
1
Drog jag av duken och där under skymtades något så vackert och så skinande att jag var tvungen att kisa.
 
Det var en varm, strålande, färgsprakande start på 2014s och min höst som låg där framför mig.
Där solen lovades hålla sig varm, där det bjöds på en fika på stålboms uteservering med linda och bettan, där jackan fick hänga kvar på kroken ett litet tag till och där den obligatoriska kaffekoppen mellan Maja och mamma fick avnjutas en tidig höstmorgon ute på altanen i värmande sol ☀.
 
Jag vände mig om till ett nöjt 2014.
"tack " sa jag och fick samtidigt framfört min tacksamhet och kärlek till 2014 genom bara sättet jag sa det på.
 
Nu ska jag och linda till stranden.
Jag, Linda, kaffetermosen, brassestolarna och 2014.
 
LIVET ÄR BRA 

Kommentarer:

1 Linnea:

<3<3<3<3

2 sara:

alltså ditt liv din kimono ditt hår!!!!!

Kommentera här: