diskmaskin

👮AH HERREGUD!!
 
Äntligen har jag fĂ„tt mat i mig.
 
PÄ mina bara knÀn, med en mage som vrÄlade efter mat och vred sig dÀr inne, krÀlade jag till köket nÀr jag hörde att pajen var klar och togs ut ur ugnen. 
Äntligen skulle jag fĂ„ mat tĂ€nkte jag nĂ€r jag krĂ€lade pĂ„  den hala parketten med darriga knĂ€n, darriga knĂ€n av hunger.
 
NÀr jag kommer in i köket ser jag till min fasa att "Àtning av paj" inte var projekt 1 för mina pÀrentz.
LÀgligt tills maten blivit klar hade diskismaskinis börjat att gnÀlla.
 SÄ projekt 1 var "dra ut all bröte som du kan hitta under diskbÀnken och greja med slangar frÄn kranen och diskmaskinsröret".
 
Pajen fick vÀnta nÀmligen för (för att citera direkt frÄn min pappa) "det har nog fastnat korvar i diskmaskinsröret" och dem satte stopp för vattnet.
Korvararna skulle ut helt enkelt och korvararna skulle ut nu.
 
Korvarna skulle ut innan "Ă€tning av paj"
 
(vadÄ korvar? Vad för korvar liksom?)
 
BÀgge tvÄ försökte blÄsa ut "korvararna" genom att blÄsa i diskmaskinsröret. Efter att bÄda börjat ana blodproppar och tryckningar innanför pannbenet insÄg dem att det kanske Àr fint om vi alla Àter först innan vi fortsÀtter denna match.
 
Det var tur att de insÄg detta. Jag fick lite smÄtt hungerpanik och kÀnde mig nÀstan lika frustrerad som simsgubbarna blir nÀr det inte fÄr Àta.
 
Ni vet nÀr dem kollar upp pÄ en, genom dataskÀrmen, och vinkar sÄdÀr smÀrtsamt mot en samtidigt som de gnider med ena handen pÄ magen och sÀger nÄgot i likhet med "mismosmaneeeh!!!"
 
Mat fick jag dock tillslut.
 
Har ju vart pÄ stranden med linda och vi bÄda brÀnde upp oss lite inför resan.
Det var helt fantastiskt skönt!!!
Vi hade med oss picknick, kaffe och Uno!
Allt som du behöver för en lyckad dag pÄ stranden.
ASSÅ!!!! Det Ă€r 3 september och vi hĂ€ngde pĂ„ en varm strand i varberg. Vad hĂ€nder?!?!
 
NÀr jag kom hem var Michaela och hennes hundar pÄ besök. Fick mysa med detta monstret som inte kan sitta still.
 
 PS. under tiden jag skriver detta inlÀgg hör jag ett högt skrik frÄn köket (mamma och pappa fixar fortfarande med maskinen)
 
"HELVETTE" (pappa)
 
"OH JÄVLAR det sitter en hel hĂ„rtuss dĂ€r" (mamma svĂ„rt chockad )
 
DÄ har alltsÄ pappa pÄ nÄgot vÀnster lyckats fasta med sitt (snaggade) hÄr nÄgonstans under diskmaskinsfixandet och ocksÄ lyckats slita av en stor hÄrtuss..
DS 
 
TillÄt mig att le 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Papi:

Stackars lilla barn som fÄtt dÄ hysteriska (men kul ?)
FörÀldrar

2 michaela:

ja det Àr illa nÀr man har sÄ mycket hÄr att ta hand om. vÄgar han verkligen gÄ till jobbet nu nÀr det saknas tussar överallt? mössa?

Kommentera hÀr: