rastens löss

Ja jag dog lite av tristess där någonstans idag. 
Kändes som jag var fastklämd i en ledighet och jag inte kunde rymma från rastlösheten som kröp sig på. 
 
Jag tänkte att en hurtig promenad skulle få mina uttråkade hjärnceller till att få dansa lite, men den extremt äckliga chiapuddingen, med smak av bajs/kakao, hade fått min mage till att protestera ut i hela kroppen. 
Den skrek "NEEEEEEEEJ för helvetet att jag tar en promenad "
Chiapuddingen gurglade i halsen.
Den må vara nyttig och fylld med vitaminer och mineraler, fikus och pikus men chiapudding smakar skit. 
 
Min förkylning är i princip bortblåst och jag hostar i princip inget alls. S K Ö N T t 
Det är ett plus ➕ 
 
Det andra plusset är två män som botade min tristess idag: Alex och sigge.
 
Deras podd fick invigas för mina öron idag. Jag gillade den starkt!
Medan jag fnissade och skakade på huvudet, åt deras busiga,/ironiska skämt, bläddrade jag genom mina gamla exemplar av ELLE. 
 
Har tänkt på ett klädreportage nu den senaste tiden och att det var otroligt fint. 
Detta hittade jag igen och jag blev sjukt inspirerad.
ÄLSKAR 50tals känslan och den breda eyelinern, den fokuserade midjan och den kvinnliga stilen. 
 
Efter en hel del bläddrande och några avsnitt av Alex och sigge tog jag mig till tacosrester från kylskåpet och begav mig sedan i en lugn promenad (inte påfresta) till farmor 👵 
 
Min lilla minifarmor som alltid har en massa historier att berätta.
Tydligen var farmor redan i ung ålder en jäkel på att odla grönsaker. 
 
Bakom deras hus, mellan två enar, hade hon slitet upp ett litet land åt henne där hon odlade grönsaker.
Grönsaker som hon sedan tävlade med och vann första pris för finaste grönsakerna!! 
 
Där kände jag mig stolt, VISST kan vi Anderssonsläktet när vi väl ger oss in i något!!
 
Såklart bjöds det på kaffe under historie och väderpratet.
En mycket konstnärlig bild där farmor klämmer och ser om hennes persikor har blivit mogna än till att äta.
 
Ikväll blev en kväll med höstkänsla.
Idol med ruskigt regn, en pappa och två koppar kvällskaffe.
 
Nu säger vi godnatt och välkommen natt.
 
 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Så härligt att du inte är sjuk längre. Och vilka härliga bilder <3

Kommentera här: