solig höst

 
 
Torsdag. 11 september. 
Låt oss sända tankar och kärlek till folk som blev påverkade av denna dag.💞
 
Låter mig själv också tänka på Isabel som får åka flyg idag till Tyskland!
 
Har vart en fin och fantastisk förmiddag!
Kl 7 stod jag upp och gjorde mig i ordning och åt frukost.
Skulle ta med mig farmor ner till tvååker och kolla hennes hälsa och också agera hjärna om farmors hjärna skulle svika och glömma av det doktorn sade.
Farmor är ju alltid frisk som en nötkärna men ibland blir hon yr och hennes låga blodtryck är antagligen boven i dramat..
Dock var blodtrycket idag fortfarande lågt, men läkaren sade att det var betydligt bättre än sist, och det är ju positivt!
 
Efter läkarbesök åkte vi tillbaka hem och precis innan farmors uppfart bestämde vi oss för att stanna till och kika in den fantastiskt mysiga bäcken som rinner förbi där.
Vädret idag är fantastisk och bokskogen lyste i limegrön och bäcken glittrade så fint mot oss.
Hit brukade jag ALLTID vilja gå med farmor när jag var liten, göra barkbåtar och se hur de guppade ner längs med vattnet.
 
 
Efter en titt på bäcken var det förmiddagskaffe-dags och farmor bjöd på kaffe.
 
Nu har jag för första gången testat på att baka kesobröd. Något en lchfbloggare (56kilo.se/blogg) allt för ofta läskar mig med..
 
Så nu var det Majas tur att få smaka på detta brödet!! Är galen i keso OCH bröd, så detta kan ju inte bli mer än rätt!!
 
 
Kl är bara 12.15 när jag sitter och skriver detta. Dagen är ugn och i eftermiddag tänkte jag plocka upp linda för att sedan åka till åkulla och gå en härlig höstpromenad!!
 
Höstkram på er!
 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Härliga bilder! :D

Kommentera här: