trädgården

GAAAH har myggbett över HELA min kropp.. 
 
Men om jag ska vara ärlig är det värt varenda lilla bett,  varenda lilla klåda. 
För idag har jag och mamma gjort dagens gärning! 
 
Kl 09,30, efter fikat, åkte jag och mamma till morfar i kinnarumma (eller kinarumpa som linda trodde det hette) och spenderade en HEL dag i hans stora trädgård! 
Mamma plockade upp all potatis, jag trimmade häcken och också andra buskar, mamma snaggade gräskanterna och vi rensade också rabatten på framsidan. 
 
Solen var EXTREMT varm och vi hade faktiskt en helt fantastisk höstdag! Hela trädgården är nu höststädad och morfar var hur tacksam som helst. Han gick bara runt och berömde oss för hur duktiga vi var hela tiden. Morfar hade såklart skött sin trädgård oftare om det inte var för att han lätt blir så otroligt trött nu för tiden.. 
 
Sen är jag lite stolt över mig själv.. Jag HATAR nämligen spindlar, det är det värsta jag vet och jag ryser bara jag ser dem sprattla med sina fula ben. 
Idag klippte jag buskar som verkade yngla av sig av sjukt stora spindlar, men jag bet faktiskt ihop och klippte av grenarna, samlade ihop grenarna och slängde dem även fast jag var fasansfullt rädd över att en spindel skulle våldgästa min kropp. 
 
Ja jag och mamma är nöjda över vår fredag! Det var jätteskönt att få pilla och putsa i en trädgård när denna höstdag var så fantastiskt skön. Mina kinder har faktiskt fått lite färg efter denna dag. 
Det kändes också extra kul när morfar verkligen var så sjukt tacksam och det var kul att se hur himla glad han var över att vi var där och pulade över hans trädgård. 
 
 
När vi åkte hem var jag helt slut och min fredag fick bli lugn och här hemma. Grillad mat och tv! Men jag klagar inte. 

Kommentarer:

1 linnea:

duktig!!!!! saknar dig sketamycket!!!! tur att vi träffas ikväll!!

Kommentera här: